Mortal Kombat

Mortal Kombat 2021
szeptember 8th, 2021
|

Adatlap

Cím:Mortal Kombat
Eredeti cím:Mortal Kombat
Helyszín:Ausztrália, Usa
Gyártó:New Line Cinema, Atomic Monster, Broken Road Productions
Forgalmazó:Warner Bros.
Év:2021
Játékidő:110 perc
Stílus:Fantasy, Akció, Kaland
Ország:Usa
Korhatár:18
Filmzene:Megnéz




Bemutató

Magyarország:2021 Máj. 27
Usa:2021 Ápr. 23
Egyesült Királyság:2021 Máj. 6

Jegybevétel

Költségvetés:55,000,000 dollár
Hazai Bevétel:42,201,013 dollár
Külföldi Bevétel:41,400,000 dollár
Világszerte:83,601,013 dollár
Nyitó Hétvége:23,302,503 dollár

Alkotók

rendező:Simon McQuoid
forgatókönyvíró:Greg Russo, Dave Callaham
zeneszerző:Benjamin Wallfisch
producer:Todd Garner, Simon McQuoid, E. Bennett Walsh, James Wan

Szereplők

Lewis Tan
Jessica McNamee
Josh Lawson
Joe Taslim
Mehcad Brooks
Tadanobu Asano
Hiroyuki Sanada
Chin Han
Ludi Lin
Max Huang

A Mortal Kombat tartalma

Két világ létezik, a külső világ és a Föld, és egymással harcolnak. A külső világ már kilenc csatát megnyert, ha a tízediket is megnyerik, akkor a Föld az övék lesz. Ezért megszegik a szabályokat és harcosokat küldenek a Földre, hogy legyőzzék a Föld kiválasztott harcosait, akik még a felkészülésük elején járnak.

Értékelés

Imdb: 6,1/10, 137706 szavazat alapján.

Rotten Tomatoes: 55% a kritikusok szerint, 284 kritika alapján. A felhasználók szerint 86%, több, mint 5000 szavazat alapján.

Metacrtic: 44/100 a kritikusok szerint, 43 kritika alapján. A felhasználók szerint 6,3/10, 985 szavazat alapján.

Háttér-információ

• Greg Russo: Még emlékszem, 12, 13, 14 éves koromban suli után elmentünk a játékgépeken játszani. Mikor bekerültem ebbe a projektbe és beszélgettünk róla a stúdióval, pillanatokon belül azt gondolták, hogy sokat tudok.
• Mehcad Brooks: Halloweenkor felöltöztem Skorpiónak. A házban rohangáltam és kiabáltam: „Gyere csak ide”. Általános iskolában a haverjaimmal egész estéket játszottunk végig, szóval számomra ez nagy dolog.
• Jessica McNamee: Második osztályos lehettem és Super Nintendón játszottam vele. Sok gombot kellett nyomkodni.
• Joe Taslim: Gyerekkoromban játszottam vele. Emlékszem Segán volt meg. A barátaimmal legtöbbször Sub-Zero-val játszottunk.
• Ludi Lin: Úgy képzelem el, hogy eleinte, mikor kitalálták a videójátékot, biztos csak ez járt a fejükben: „Mi a menő dolog?”
• Lewis Tan: Azt hiszem, első alkalommal egy játékgépen játszottam. Később PlayStationön is megvolt a Mortal Kombat trilógia. Ezzel játszottam, és a szüleim nem nagyon örültek ennek, ezért késő este titokban játszottam vele, bajba kerültem, ha lebuktam.
• Simon McQuoid: Ha megvizsgáljuk a játékok evolúcióját, az utolsó pár játék története sokkal bővebb, kiterjedtebb és többrétegű lett. Nemcsak a bajnokságról szól már. Megvizsgáltam a játék teljes történelmét, hogy mi új benne, mi klasszikus, és ezeket próbáltam egyensúlyba hozni.
• Greg Russo: Simon célja a filmmel kapcsolatban az első naptól kezdve harmóniában állt az én célommal, ugyanis magasabbra akarjuk állítani a mércét. Egy érzelmes történetet akarunk bemutatni, de ugyanakkor a rajongóknak sem akarunk csalódást okozni. Meg akarjuk adni nekik, amire vágynak.
• Larry Van Duynhoven: De nem lehet benne csupa dráma meg csupa kaszkadőrmutatvány. Az emberek látni akarják, ahogy fejek loccsannak szét. Ez a lényeg.
• Ludi Lin: Mikor a videójátékkal játszol és először viszel végbe halálos csapást, azt sosem felejted el.
• Joe Taslim: A kedvencem a gerinc. Függőlegesen kirántja az ellenfél gerincét. Ez Sub-Zero csapása.
• Ludi Lin: Csak Liu Kang halálos csapását ismerem, a sárkányosat.
• Greg Russo: Ott van Kano szívkitépése, ami az eredeti játékban is benne volt.
• Max Huang: Szerintem Kung Lao halálos csapása az egyik legmenőbb.
• Greg Russo: A filmre vitel egyik legnagyobb kihívása az volt, hogy minden szereplőt bele akartam tenni. Hetvennél is több karakter létezik, de az elejétől kezdve gondoskodtam arról, hogy ne vigyem túlzásba. Biztosra akartam menni abban, hogy akiket beleteszek a történetbe, legyenek valódi céljaik.
• Simon McQuoid: Nekünk nagyon is számítanak a rajongók, és a forrásanyagot tiszteletben akarjuk tartani. Nagy nyomás volt számomra, hogy biztosítsam, minden egyes karakternek kidolgozott jelmeze legyen. A jelmeztervezőnk, Cappi Ireland fantasztikus munkát végzett minden ruhadarabon. Én csak kértem és kértem tőle, ő pedig fenomenális volt.
• Cappi Ireland: Sokat olvastam a karakterek eredettörténeteiről. Valódi textúrákkal dolgoztunk, természetes textilekkel, bőrrel, pamuttal, fémekkel, nem használtunk semmi csillogót és újat. Nem akartuk szuperhősösre venni a figurát.

A Mortal Kombat előzetese

Írta: Lars Hirnen ©

A hozzászólások átalakítás miatt nem mükődnek