Kong: Koponya-sziget

Kong: Koponya-sziget
október 19th, 2021
|

Adatlap

Cím:Kong: Koponya-sziget
Eredeti cím:Kong: Skull Island
Helyszín:Vietnam, Usa, Ausztrália
Gyártó:Warner Bros., Legendary Entertainment, Tencent Pictures, Créa TV
Forgalmazó:Warner Bros.
Év:2017
Játékidő:118 perc
Stílus:Fantasy, Akicó, Kaland
Ország:Usa, Kína
Korhatár:16
Filmzene:Megnéz




Bemutató

Magyarország:2017 Márc. 9
Usa:2017 Márc. 10
Egyesült Királyság:2017 Feb. 28

Jegybevétel

Költségvetés:185,000,000 dollár
Hazai Bevétel:168,052,812 dollár
Külföldi Bevétel:398,600,000 dollár
Világszerte:566,652,812 dollár
Nyító hétvége:61,025,472 dollár

Alkotók

rendező:Jordan Vogt-Roberts
forgatókönyvíró:Dan Gilroy, Max Borenstein, Derek Connolly
zeneszerző:Henry Jackman
producer:Alex Garcia, Jon Jashni, Mary Parent, Thomas Tull

Szereplők

Tom Hiddleston
Samuel L. Jackson
Brie Larson
John C. Reilly
John Goodman
Corey Hawkins
John Ortiz

Tartalom

Tudósok találtak egy eddig ismeretlen szigetet, amit tanulmányozni akarnak, ezért odautaznak katonák kíséretében. Ott mindenféle óriás állattal találkoznak, akik közül a legveszélyesebbet Kong-nak hívják. Kong nagy károkat okoz az emberek járműveiben és több embert is megöl, ezért az egység vezetője meg akarja őt ölni.

Értékelés

Imdb: 6,6/10, 299590 szavazat alapján.

Rotten Tomatoes: 75% a kritikusok szerint, 389 kritika alapján. A felhasználók szerint 69%, több, mint 50000 szavazat alapján.

Metacrtic: 62/100 a kritikusok szerint, 49 kritika alapján. A felhasználók szerint 6,7/10, 803 szavazat alapján.

Díjak és jelölések

Oscar-díj 2018 – Legjobb vizuális effektusok jelölés
Szaturnusz-díj 2018 – Legjobb fantasy jelölés
Szaturnusz-díj 2018 – Legjobb vizuális effektusok jelölés

Díj leírás

Oscar-díj: Academy Awards. Az USA legrangosabb filmművészeti díja.
Szaturnusz-díj: Academy of Science Fiction, Fantasy & Horror Films. A díj a sci-fi, fantasztikus és horror tárgykört honorálja.

Háttér-információ

• Jordan Vogt-Roberts (rendező): Kong a filmtörténelem része. Mi tisztelettel adózunk előtte, ugyanakkor egy csodás, újszerű és üde film a célunk.
• Jeff White: Amikor Jordannel beszélni kezdtünk a projektről, hangsúlyozta, mennyire egyedi Kong abban, amit képvisel. Nemcsak karakterként, hanem technológiai újításként is.
• Tom Hiddleston: Ez a Kong teljesen más. Gigantikus lényként álmodták meg.
• Jason Mitchell: Ő volt a szörnyfilmek királya és sok művet ő ihletett. Most lehetőségünk nyílik arra, hogy feldolgozzuk az alakját egy új technológiai korszakban, és ez csodálatos.
• Scott Benza (vezető animátor): A korai animációs változataink igen majomszerűek voltak. Kong négy lábon járt, tipikus főemlősként viselkedett. De rögtön szólt a rendező: „Ácsi srácok, nem gorilla kell nekünk, hanem egy evolúciós oldalhajtás az ember és a gorilla között.”
• Jeff White: A mi Kongunk igazán filmbe illő szörny. Anatómiáját tekintve gorillaszerű, de mindent a végletekig feszítettünk.
• Lana Lan (vezető modellező): Határozottabb az álla és kidolgozottabb az ajka. Ezért össze kellett vegyítenünk az emberi és a gorillamintáink jegyeit.
• Jordan Vogt-Roberts (rendező): 30 méter magas, azért, mert fontosnak tartottam, hogy amikor emberek lépnek a szigetre, ez legyen az első reakciójuk: ez egy isten.
• Jeff White: Sokszor használtuk a programot, amit itt az ILM-nél fejlesztettünk ki. CineView a neve. A segítségével iPadre tölthetjük Kongot. A képi megjelenítés segédeszközeként használtuk.
• Jeff White: Egy-egy felvétel egyenesen a szemébe hatol. Tudtuk, hogy a bőre textúrájáról és a szeméről igen közeli felvételek is készülnek majd. Sok felvételen csak a lába látható, vagy csak a keze. 30 méter magas és mindent részletesen látunk majd rajta.
• Jeff White: Ha a mozgásrögzítős anyagot egy 30 méteres lényre alkalmazzuk, teljesen más lesz az eredmény. Rengeteg fázisanimációt használtunk a filmben.
• Karin Cooper (lényfelelős): Amikor megkaptuk az animációt, készen volt a bőr alatt húzódó izomrendszer, azt szimuláltuk. Aztán rátettünk egy másik, bőrszerű réteget, amit az izmokkal együtt szimulálunk, hogy látni lehessen a bőr alatt mozgó izmokat. Ezután hozzáadtuk a szőrzetet.
• Jeff White: Úgy 19 millió szőrszál borítja Kongot. A szoftverrel csinálhatunk egy kezdeti eloszlást, de a szőr kialakításának számos részlete kézzel készül. Két művészünk majdnem egy évig dolgozott a szőr stílusain és kinézetén. A legtöbb idő a bundája megrongálásához kellett. A film előrehaladtával sok kár éri, és be is kellett nedvesítenünk.
• Nelson Sepulveda (kompozíciós vezető): Jordan Vogt-Roberts érdekes megközelítést alkalmazott. Vietnamba helyezte Kongot az Apokalipszis Most stílusában. Ettől érdekesebb, keményebb lett a látvány.

Előzetes

Írta: Lars Hirnen ©

A hozzászólások átalakítás miatt nem mükődnek